الجمعة، 24 فبراير 2012

انها كيرا ناتلى .. و كفى





كيرا ناتلى بالنسبة ليا مش مجرد ممثلة , مش مجرد وجهة جميل بيعمل ادوارة ببراعة تفوق البراعة الملطوبة فى الدور

لالا بالعكس , ابسلوتلى !!

كيرا ناتلى بالنسبة ليا الام الروحية للسينما
اللى هو لو ماكنتش قررت انها تمثل ماكنتش عارف انا هاعمل اية من غيرها

كيرا ناتلى حالة عجيبة من كل حاجة حلوة , قسمات وشها بتاخدنى فى عالم تانى خصوصا خصوصا خصوصا لما تفرح بحس انا لسة حى


اظن معظمنا شاف فيلم " الفخر و الاعتزاز " و اعتقد ان اللى ما يبفهمش سينما حب السينما و اللى مايعرفش ممثلاث اختزلهم كلهم بعد الفيلم فى كيرا بس ..

كيرا ناتلى فى السينما بالنسبة ليا زى سيلين ديون فى المزيكا واللى يعرفونى كويس عارفين يعنى اية سيلين ديون بالنسبة لأحمد و ان مش اى حد ممكن يتحط فى مقارنة او وجهة شبة معاها

لكن كيرا قدرت تحقق المعجزة !!

كيرا عندها القدرة انها تاخدك لاى موود هى عايزاة و بعنيها بس و دى قدرة صعبة جدا خصوصا لما تكون بتمثل كمان

لما بتفرح بتحسسك انك عايز تقوم تبوس الناس كلها

ولما تزعل تحس انك عايز تقوم تكسر دماغ الحمار اللى زعلها يعنى انا لحد دلوقتى لسة بكرة مستر دارسى عشان خلى كيرا تعيط ,حتى لو كانت بتحبة فدة مش مبرر انة يعيطها بردو !!

كيرا ناتلى ليها طقوس عندى , يعنى ماينفعش اشوفلها فيلم وانا قاعد مع حد ولو دخلت السينما يبقى لازم اكون لوحدى وعادة بنقى حفلة متاخرة وكرسى محدوف فى اخر الصالة عشان اعرف اتفاعل معها صح

المهم انى من كام يوم كنت بتشقلب على النت كعادتى ووجدت الصاعقة دى على احد المواقع

كيرا ناتلى هاتعمل او بالفعل شغالة فى فيلم " آنا كارنينا "


يانهار اسود , انا اصلا عندى ولع فى دماغى بشخصية آنا كارنينا تقوم تيجى تقولى كمان ان كيرا هاتعمل الشخصية دى ؟؟!!!

انا من ساعتها مش على بعضى و اقول يا ترى هاتعمل المشهد الفلانى ازاى ؟؟ طيب هايبقى احساسها اية لما تكتشف انها بتحب واحد تانى وهى متجوزة اصلا

طب هاتعمل الموضوع دة ازاى بوشها اللى انا عارف انة هايعمل المشهد بأقتدار مبالغ فية

طب اية ؟؟ آنا كارنينا بتموت نفسها فى اخر الفيلم و مش اى موتة دى بترمى نفسها على شريط سكة حديد
طب انا هاعمل اية ؟ دة انا زعلت على البطلة العادية لما ماتت , فما بالك بقى دى كيرا

طب اخرج قبل المشهد دة ولا اعمل اية ؟؟

المهم انى قررت انى هاخرج قبل المشهد دة

المأساة بقى ان الفيلم لسة هاينزل فى شهر 9 فى اسبانيا يعنى هايجى عندنا على شهر 11 , طب انا لسة هاستنى كل دة ؟؟

المهم لقيت ان ما باليد حيلة و لازم استنى
بس عمال بحضر نفسى نفسيا لان اقابلها على الشاشة بزى آنا كارنينا

ومعلش بقى استحملوا عشقى للشخصية دى 

هناك 22 تعليقًا:

  1. حلاوتك يا كبير..

    ردحذف
    الردود
    1. مع انك بترد من مجهول بس انا عارف ان انت هيما !!
      نورتينى يا هيما

      حذف
  2. طب ما انا مش عارفة دلوقتي احييك على مارك توين ولا سيلين ديون ولا كيرا ناتلي D:
    بس هو الاكتر بالنسبة ليا يعني مارك توين عشان قليل لما بلاقي حد عارفه ...chapeau :D

    ردحذف
    الردود
    1. عادى يا نور , حيينى على التلاتة P:
      دة مارك توين عمنا كلنا , انا بضحك من قبل ما قرالة الحاجة , من اول ما امسكها اروح ضاحك D:
      نور انتى نورتينى ((:

      حذف
  3. عندى الروايتين ولسه مقريتهمش
    بس كان نفسى أدرس " آنا كارنينا" أوى ..
    والفيلم كمان أعتقد انه كان عندى بس مش لاقياه
    شكلى فاتنى كتير كدا .. بس تتعوض.

    هروح أشوف البوستس القديمة .. :)

    وجميل البوست .. :)

    ردحذف
    الردود
    1. لازم تقريهم يا سارة ,بجد بجد هايفوتك كتير فعلا و خصوصا الروايات لما اتعملت افلام , تحفة بجد
      كمان شحصية ان كارنينا , حاجة كدة من ورا العقل , وهم بجد
      اسعدتنا زيارتك يا فندك ((:

      حذف
  4. :D :D
    I'm thinking seriously of drawing her portrait ..
    I Adore her Face =))

    sorry 3ala el english w sa5aftto m3ndeesh keyboard 3araby :D

    ردحذف
    الردود
    1. اة والنبى يا ضحى لو رسمتيها , اعمليلى نسخة D:
      عادى ولا يهمك , بالمناسبة انا مش عارف اسيب كومنتس عندك عشان التاكيد اللى بيظهر لما باجى اعمل كومنت
      يبدو انى عندى مشكلة

      حذف
    2. :D
      تم تظبيط المشكلة

      حذف
  5. أولا :أنا بحب كيرا لأن ملامحها هادية وعسولة خالص اصلا ..

    ثانيا : أنت كده الى بتقلدنى فحاجتين .. سيلين ديون .. "أتشقلب" دى كلمتى على فكرة اصلا

    ثالثا : لسه قدامك حوالى 9 شهور علشان تشوف الفيلم (بغيظك) يا عييييييييينى :P

    رابعا: بحس أنك شخص غير عادى لأنك بتفكر فالحاجات بشكل غير عادى

    متتغرش مش أوى يعنى :P

    أكتر حاجة عجبتنى فالبوست أنه مكنش فيه كلمات تفصلنى :D

    أكيد نورت اصلا هى هى هىىىى :P

    ردحذف
    الردود
    1. اولا : انا بحب كيرا اكتر منك P:
      ثانيا : قالك بتقلدنى فى سيلينك انا بسمع سيلين ديون من و انا عندى 8 سنين
      اما كلمة اتشلقب دى ,ممكن اعتبرها ملكية مشتركة D:
      ثالثا : عادى يعنى هاستنى ال 9 شهور دول , هايعدو هوا ( انا كداب اوى )
      رابعا : اخيرا قولتى كلمة فى مكانها P: و صدقينى دى اقل حاجة عندى P:P:
      وعشان كدة انا مبسوط فحت فحت فحت ان البوست عجبك D:
      دة العادى بتاعك , " منورة دايما "

      حذف
    2. حبها أزيد بقه أقل عادى اصلا

      شوف شوف شوف .. بتقلدنى حتى فرقمى المفضل !
      تقدر تقولى لسه قولت 8 سنين ؟؟ طبعا علشان تقلدنى
      هتلاعبنى بالأرقام لا خلى بالك أنا واخدة بالى كويس قوى :P

      بتاعتى اصلا مش مستنية حد يقولى :$

      ههههههههههههههه لا أن شاء الله يعدوا على طول اصلا :)

      لا والنببببببببى هههههههههههههههه غلطت اصلا الجزء ده مش ليك (H)
      فحت فحت برضه !
      ماشى هههههههههههههههههه

      أيويه أنا عارفة اصلا :$

      حذف
    3. ماشى يا ستى , يعنى داخلة تتنططى عليا فى بلوجى ماشى !!D:D:
      بس انا هاطلع كريم و اقولك نورتينى بردو D:

      حذف
  6. بحب ملامحها هاديه ورقيقه
    بس مش شوفت فيلم الفخر والاعتزاز
    لكن شجعتنى اشوفه بجد :)

    ردحذف
    الردود
    1. لالالا بجد لازم تشوفى الفيلم , لانة هايفرق معاكى جامد
      و نورتينى كالعادة ((:

      حذف
  7. اولا انا بحب فيلم
    bride and prejudice
    جدااااا
    هو انا شوفته الاول نسخة قديمة اسمها
    sense and sensibility
    وعجبني اكتر من الجديد بس انا فعلا بحب الممثلة دي ملامحها بتريحني وبتعيشني الحالة اوي
    ...
    :))

    انا كمان بحب انا كارنينا...اللي هو نهر الحب طبعا عندنا مع الاختلاف شوية في القصة
    لكن حيبقي عندي فعلا فضول اشوفها بتمثله ومتاكدة انه حيعجبني

    واضح انك فنان جامد جداااا

    ردحذف
    الردود
    1. فنان مرة واحدة ؟؟!! ربنا يكرم اصلك , بس دة انا يادوب بفك الخط بالعافية D:
      اما بقى عن الفضول فأنا الفضول هايموتنى بصراحة عشان اشوف الفيلم دة بجد
      و بجد بجد نورتينى ..

      حذف
  8. اولا في البدايه كدة بحييك اوى يعنى :)
    ايه البوست الرايق اوى دة
    انا بحس ان اى فيلم من كيرا ممكن يعدل مزاجى جدآآ
    بيجد يعنى في ممثلين كدة بينقلوك معاهم لوضعهم في الفيلم
    ويدخلوك وكانك معاهم فعلا وهى منهم

    بالنسبه لروايه انا كارنينا معرفهاش للاسف يعنى ^_^

    من ضمن الافلام اللى بيصبرنى اتفرج عليها بعد جونى دييب طبعا وجودها هى في الفيلم وهو فيلم
    pirates of the caribbean

    ثانيآ بالنسبه لرد العجيب بتاعك دة اللى علي بوستى الاخير
    فانت مفهمتش غير انى عيانه من البوست كله ههههههه
    طنط ياسيدى اللى اتكلمت عنها اللى فضلت تسئلنى كتيير دى
    انت حتى قريت البوست ساعتها كنت بتكلم عن المعرض وعنها ^_^

    المهم ثالثآ بقي
    انا بنبسط هون جدآآ
    وبنبسط من رؤيتك ومنظروك لحاجات
    بوست رايق وينعش وجميييل اوى :)

    ردحذف
    الردود
    1. يا رنا والله الكومنت بتاعك فرق معايا جدا جدا و رفع من معنوياتى كتير اوى
      وبجد انت فايتك كتير برواية انا كارنينا لانها فعلا تحفة !!
      ثالثا بقى و دة الاهم انا بنبسط اكتر لما بوستاتى بتعجب جنابك D:
      نورتينى فعلا

      حذف
  9. كنت هسأل عنك قبل أخر كومنت ليك عندى بيوم :)

    عامل أيه اصلا ؟؟

    ردحذف
    الردود
    1. يا نهار ابيض , استاذة مها بحالها كدة داخلة تسال عليا !!
      دة انا لازم اعمل فرح كبير
      انا الحمد لله تمام اهو
      متشكر جدا على سؤالك يا مها :)

      حذف
  10. انا بموت فيها

    ردحذف