الجمعة، 3 أغسطس 2012

فى العادى


فى العادى مش بحب اكتب فى المدونة بحب اسيبها توحشنى وبعدين ارجعلها , عشان لما ارجع الاقى حاجة اكتبها و تكون على مستوى الحدث

بس الموضوع السنة دى مختلف او بالاحرى الشهر دة مختلف , شهر 8 هو شهرى المفضل , مش عشان اى حاجة بس عشان انا اتولدت فيه و ده فى حد ذاتة شئ عظيم فظيع فشيخ ( مغرور اوى انا ) 

المهم ان انا عيد ميلادى كمان كام يوم وللأمانة الادبية انا مستنى مفاجأه صاحبها بيقول انها هتخلينى متفاجئ ومبسوط و انا مستنى الموضوع دة بفارغ الصبر لانى بقالى كتير اوى ما اتفاجئتش 

عارف كدة احساس اللى هو بتلاقى كل حاجة واقفه فى صفك وبتقولك يالا اتحرك و اعمل كل حاجة نفسك فيها و خد خطوه فى كل احلامك ؟ 
 عارف احساس انك تحس ان احلامك كلها قريبه لدرجة انك لو مديت ايدك قدامك هاتمسكها كلها 
عارف احساس انك حاسس ان الدنيا على طول منوره و الجو على طول حلو و المزيكا اللى انت بتحبها مش بتتقطع من ودنك ليل ونهار 

عارف احساس اللى بيجيلك لما تحس انك امير هذا الكوكب و انك ماشى لوحدك فى الشارع رغم انه مليان بشر , مش تعالى ولا غرور لكنه احساس بأنك حد مختلف 

عارف احساس العيل الصغير لما يفضل يعيط كتير اوى وفجأه مره واحد يسكت لمجرد انه شاف امه بتضحك وفى ثانيه واحده هتلاقيه بيضحك معاها رغم انه كان مفطور من العياط من ثانيتين ؟

عارف بقى لما تجيب كل الاحاسيس دى وتضربها فى الخلاط و بعدين تحطها فى المج بتاعك اللى انت بتحب تشرب فيه كل حاجة ؟

اهو دة انا دلوقتى !! الحمد لله ان الناس اللى بتسبب الاحساسيس دى ليا موجودين فى حياتى 

و الحمد لله ان فى حد خد باله ان عمرو سلامه المخرج هو هو عمرو سلامه اللى كتب كتاب شاب كشك D:

طيب حيث كدة بقى !!! كل سنه وانتوا طيبين بمناسبه عيد ميلادى وكل سنه وانا طيب بمناسبه عيد ميلادى بردو و مش عارف ليه السنة دى سيلين ديون مانزلتش البوم قبل عيد ميلادى ؟؟ :)) 

كان معكم احمد الجمال فى واحده من لحظات خام السعاده 

صيف 2012
 

هناك 11 تعليقًا:

  1. مع انك مش بتكتب حاجة شخصية
    او حاجة حاسسها مباشرة
    بس اهو عرفت.. ما انت كويس اهو :P

    بغض النظر عن الانترو اللي فاتت
    البوست عجبني...ايجابي كده بيين قوسين مُشع :D
    يارب تكتب زيه كتير
    وكل سنة وانت طيب مقدما

    ردحذف
  2. انا اصلا جامد فشخ و كل بوستاتى فظيعة ( يارب زدنى تواضع ) D:
    وانتى طيبة مقدما بردو :))

    ردحذف
  3. كل سنة وانت طيب :)) يارب سعادتك تدوم دايماً

    ردحذف
  4. كل سنة وانت طيبببببببببب ... على فكرة انا كمان عيد ميلادي في شهر 8 وكمان كام يوم برضه بس انا بكره شهور الصيف كلها اصلا :D
    ويارب في سعاده وانشكاح كده على طول :D

    ردحذف
    الردود
    1. وانتى طيبه يا نور !!! انا كمان مش بحب شهور الصيف بس اعمل ايه بقى !! حظى كده D:
      نورتينى

      حذف
  5. كل سنة وأنت طيب :)

    عجباني الروح الخفيفة اللي فى كلامك دي :)

    يا رب ديماً تفضل حاسسس بكده!
    :)

    ردحذف
    الردود
    1. وانتى طيبه يا ندى :)
      ربنا يخليكى يارب :)
      نوريتنى :)

      حذف
  6. عارف
    الواحد حس بالأحساسيس اللى وصفتها دى .. ل لحظة كدا ! :)
    كل سنة وإنت طيب وسنتك سعيدة :):)

    ملحوظة ملهاش لازمة :
    مش حلو كتاب " شاب كشك " دا ! ^^

    ردحذف
    الردود
    1. لا مش عارف !! P:
      كلنا اكيد عدينا على نفس المحطه نفسها من الاحاسيس دى بس فى ناس بتقضى وقت كتير هناك وناس تانيه لا :)) انا من الناس الاولانين D:
      يعنى هو الكتاب ادبيا مش قوى الا انه لطيف وخفيف وابن ناس من نوعيه الكتب اللى بتتقرى فى المترو والمواصلات D:

      حذف