السبت، 6 أكتوبر 2012

هلاوس سريعه



هو العادى انى بكتب من فتره للتانيه , حيث لا تتعدى مده هجرى للمدونه اكتر من اسبوع عشان المدونه بتقفش و بتزعل و بتعمل حركات مش لذيذه ابدا 
بس فى كل مره بتأخر عليها و اجع اقولها متزعليش عشان انتى عارفه انا مشغول اد ايه 
يا عزيزتى كليتى مش بترحم الطلاب اللى فيها 
يا عزيزتى شغلى مرهق جدا وانتى عارفه كدا بردو 
يا عزيزتى انا اسف .....

وبرغم كل حاجه ببذل مجهود ضخم عشان اعمل حاجتين مهمين اوى 
اولهم انى اقلل من كميه الوقت اللى تبضيع فى حاجات مالهاش لازمه و ده نظريا ممكن لكن عمليا مستحيل ,  لان الانسان المصرى بيعشق حاجه تضييع الوقت او يمكن احنا طلعنا فى مجتمع مش بيقدر قيمه الوقت 
فبلاقينى فى اخر كل يوم ضيعن حبه وقت محترمين 

اما الحاجه التانيه اللى بحاول اعملها هى انى الاقى وقت لنفسى , اخرج شويه مع اصحابى , اقعد على القهوه و نرغى و اسمع منهم عن مشاكلهم العاطفيه و اشرب عصير اللمون المفضل بتاعى وانا بسمعهم 

عايز اكمل الكام روايه اللى بقراهم 
احدى عشر دقيقه لباولو كويلو 
تانجو و موال ل مى خالد 

عايز الاقى وقت اذاكر عدل بدل شغل التخطيف ده , والله الواحد عايز يذاكر بس النفس بقى D:

عايز اكتب كام سطر محترمين ف احس انى لسه بعرف اكتب بشكل محترف بدل النكش اللى انا بكتبه ده 

عايز ارجع البيت كل يوم قبل الساعه 8 عشان الحق مسلسل نزار قبانى 

عايز اتفرج على فيلم حلو يبهرنى كدا ويخلينى اطلع بفكره جديده اكتب عنها , يا مسهل , انا كارنينا قرب ينزل مصر , وهو ده املى الوحيد اليومين دول فى فيلم محترم 

عايز اعمل حاجه تفرح الناس اللى بحبهم كلهم مره واحده !! مش اجيب كل واح و اقعد افرحو لوحدو !! فاضى انا ؟؟؟ ممكن اعمل ايفنت على الفيس بوك و اعزمهم كلهم D:

عايز اشترى منبه مزعج و رخم و غتيت عشان يعرف يصحينى الصبح بدل المنبه المايص بتاع الموبايل و يكون حديد عشان مايحصلش اخوه اللى اتكسر و انا بسكته 

عايز الشتا يجي عشان الجواكت بتاعتى وحشتنى و الايس كاب الصوف صديق الكفاح الشتوى وحشنى بردو 

عايز اجيب هدايا للناس اللى بحبهم من غير مناسبه تستدعى هديه , رغم انى عارف انى ضعيف جدا فى موضوع الاجتماعيات السخيفه دى 

بس دى مش اجتماعيات دى مشاعر حب خالصه , ايوا انا بحبهم فعايز اعبرلهم عن حبى ده , فى حاجه دى ؟؟؟!! لا طبعا :)

عايز اقابل انيس منصور و اقوله انو وحشنى جدا و ان العمود بتاعه فى الاهرام وحشنى اكتر و مع اقتراب ذكرى وفاته بيوحشنى اكتر و اكتر 

عايز اشرب فنجان قهوه محترم و حط 35 مليون خط تحت محترم دى 

فنجان  القهوه بقى زى الحب , عمله نادره !!

" احبك جدا واعرف انى  اسافر فى بحر عينيكى دون يقينى " كاظم الساهر 

عجبتنى وانا بسمعها فقولت اكتبها  هنا كنوع من التوثيق العاطفى لمشاعرى فى تلك اللحظه اللى انا قاعد فيها فى صوفى و الكوبايه اللى كان فيها كوكاكولا قاعده بتتفرج عليا من بدرى 

 عايز اعمل حاجات كتير اوى بس محتاج زقه صغيره , جست زقه تخلينى احس بأن المتعه مازلت موجوده فى مكان ما فى هذا العالم 
 
هى موجوده بس التزامتنا  بروتينها الغبى بتخلينا ننسى اننا عايشين عشان نعمل حاجه بنحبها و بيضحكو علينا ويقولو حب ما تعمل حتى تعمل ما تحب !!!!!!

قالك !!!! 

ماعلينا , المهم انى كويس و صحتى تمام الحمد لله و معايا فلوس تمشينى و عندى بنت زى القمر بتحبنى بدون اسباب رغم كل حماقاتى و اصحابى بيحبونى و موجودين فى حياتى الحمد لله 
اذا كل حاجه تمام و زى الفل و اللى مش تمام دلوقتى هايبقى تمام كمان شويه المهم انه هايبقى تمام وخلاص 

كلمه قالهالى واحد حكيم قابلته مره على القهوه 

 " اللى اهم من وقوع المصايب هو الاستعداد لوقوع المصايب " كم انت جامد فشخ يا ايها البنى ادم اللى معرفش عنك حاجه 

اراكم قريبا .....
احمد الجمال 
صوفى بوك ستور 

هناك 3 تعليقات:

  1. والله يا أخ أحمد..أنت ممكن تحمد ربنا كمان إنك لسا بتقرا

    وإنك معندكش ريبورتات وكويزات وبروجيكتات :D

    وان انا تعطفت وتكرمت وعلقت ع البوست بما إني مش فاضية ومش طايقة النت...

    وشكراً

    ردحذف
  2. انت ليه بتقول واحدة زي القمر بتحبني ايه الانانية دي ؟ هو انت مش بتحبها؟

    ردحذف
  3. هى دى مش انانيه !! لكن كل الفكره انى حبى ليها مالوش وزن اصلا جنب حبها ليا !!
    و المره جايه ياريت نعرف مين انت/ى :)
    نورت/ى :)

    ردحذف